Laakdal maakt van integrale toegankelijkheid een prioriteit

Op 30 oktober 2019

Integrale toegankelijkheid zou in elke gemeente een prioriteit moeten zijn. Hieronder verstaan we zowel  de toegankelijkheid in de fysieke infrastructuur als voor de communicatie, maar hier komt vaak heel wat voorbereidend werk bij kijken. Na meerdere tussenkomsten op de gemeenteraad van N-VA omtrent de toegankelijkheid en gebreken hierin, ging N-VA-gemeenteraadslid Caroline Janssens op zoek naar een oplossing. Zij stelde op de raad voor om een convenant af te sluiten met Inter (het Agentschap Toegankelijk Vlaanderen), zodat de gemeente beroep kan doen bij projecten op hun expertise en dienstverlening inzake toegankelijkheid. Dit om proactief te werken en latere kosten te vermijden. Inter biedt dan technische en inhoudelijke ondersteuning aan. De meerderheid was gecharmeerd door het voorstel en neemt dit mee in een verdere uitwerking. N-VA Laakdal is tevreden dat de meerderheid op een constructieve manier wil meewerken aan een meer toegankelijke gemeente.

Willen jullie graag wat meer info inzake de convenant met Inter? Surf dan zeker eens naar volgende website: