Burgemeester blijft verrottingsstrategie toepassen.

Op 5 april 2016, over deze onderwerpen: Bestuurszaken, Financiën, Onderwijs, Wonen en natuur

En hierdoor wordt de kans steeds groter dat het schooltje op de Hei dicht gaat.

De burgemeester blijft zich verschuilen achter een studie om geen beslissing te moeten nemen over het schooltje. Het is echter zeer belangrijk dat er snel een keuze gemaakt wordt. De subsidieaanvraag voor de school bij AGION dateert al van 2010 en dreigt te vervallen. Als dit gebeurt, valt onherroepelijk het doek over het schooltje. Zonder subsidie kan er geen nieuwe school gebouwd worden.
Een nieuwe school op de Hei, zou nochtans een te verantwoorden keuze zijn. De kerkfabriek wil gratis grond ter beschikking stellen en de huidige school ligt op bouwgrond. Als we hier de subsidies van AGION bijtellen, kunnen we stellen dat de school gratis gebouwd kan worden. een schooltje dat de sociale aspecten in dat deeldorp ten goede zou kunnen komen. Om deze reden is N-VA voorstander van een school in de Hei.
We moeten ons echter ook geen illusies maken. Als de subsidies door AGION wegvallen is het niet meer te verantwoorden om geld uit te geven aan de school. Uitstel is in dit geval dan ook afstel.
Fractieleider Jeroen Helsen hekelt dan ook de houding van de burgemeester: “ Deze burgemeester durft geen mening te hebben.” Ze wil het schooltje dicht, omdat ze de gelden die de bouwgrond opleveren wil gebruiken voor “haar gemeentehuis”. Maar ze durft dit niet zeggen.
Fractieleider Jeroen Helsen: Ik ben dit kotsbeu. Sinds 2013 vraag ik al een antwoord op een simpele vraag: “Wat gaat er met het schooltje gebeuren?” En drie jaar later heb ik nog steeds geen antwoord. Al drie jaar verschuilt men zich achter studies om toch maar niet te moeten toegeven dat de school dicht gaat. Hoeveel studies kan men maken? Dit is gewoon zielig. En ik word daar kwaad van. Nu is men nog eens 30 000 euro aan studiekosten aan het uitgeven omdat men de mensen van Veerle Heide niet durft zeggen dat hun school dicht gaat. Ze wacht gewoon tot de subsidies vervallen en dan kan ze de verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen.