Trouwlocatie oud-gemeentehuis Groot-Vorst.

Op 21 april 2015, over deze onderwerpen: Bestuurszaken, Diversiteit, Welzijn & gezondheidszorg

Nieuws uit de gemeenteraad.

Raadslid Niels Vermeulen stelt dat een 15-tal maanden geleden er werd besloten om de trouwplechtigheden te verplaatsen van de pastorij van Groot-Vorst naar het oud-gemeentehuis.  Het raadslid vindt het jammer dat deze nieuwe locatie nog steeds niet toegankelijk is voor rolstoelgebruikers.

De burgemeester antwoordt dat het hier om een geklasseerd gebouw gaat waarbij het voortraject steeds wat tijd in beslag neemt.  Daarom heeft het schepencollege het dossier ontkoppeld en enerzijds een dossier opgemaakt rond toegankelijkheid dat vooral draait rond het voorzien van een lift en sanitair blok op de eerste verdieping en werken betreft die niet gesubsidieerd worden.  Het ander dossier is de restauratie van de buitenschil waarvan de werken wel gesubsidieerd worden.  Wat het dossier van de toegankelijkheid betreft, wordt er tegen eind april een raming en een aanbestedingsdossier op het schepencollege verwacht.  Op basis hiervan kan dan een bouwvergunning worden aangevraagd zodat er tegen het najaar met een bestek naar de gemeenteraad kan gegaan worden.  De burgemeester hoopt dan om het volgend jaar met de werken te kunnen starten.

Raadslid Niels Vermeulen vraagt de stemming over zijn voorstel tot opmaak van een lastenboek en om het probleem op te lossen met uitvoering der werken in het najaar van 2015.

Met 4 stemmen voor (Helsen Jeroen, Janssens Caroline, Mondelaers Robert, Vermeulen Niels), 13 tegen (Broeckx Gerda, Ellen Deroy, Geeraerts Johan, Gielis Tine, Mensch Jurgen, Moons Raf, Nysmans Bob, Sels Frank, Smets Benny, Van de Weyer Theo, Van Hove Ils, Wouters Liesbeth, Vanbel Felix) en 5 onthoudingen (Callens Ludo, Jans Freddy, Janssens Octaaf, Laermans Richard, Vankrunkelsven Patrik) wordt dit voorstel verworpen.