Schooltje Veerle-Heide.

Op 21 april 2015, over deze onderwerpen: Bestuurszaken, Onderwijs

Nieuws uit de gemeenteraad:

Raadslid Jeroen Helsen merkt op dat hij weinig vorderingen ziet in het dossier schooltje Veerle-Heide. Nochtans zijn er ook dit jaar kredieten voorzien voor dit dossier maar toch blijft de studie en de uitvoering op zich wachten.  Hij vraagt dat de raad het college opdracht zou geven om het lastenboek voor de studie klaar te hebben voor de grote vakantie zodat dit nog voor het verlof ter goedkeuring aan de raad kan voorgelegd worden.

Schepen van onderwijs Octaaf Janssens antwoordt dat het lastenboek nog deze week aan het schepencollege zal voorgelegd worden waarna hierover nog zal overlegd worden met de verschillende actoren.

De NVA-fractie wil graag op de hoogte gesteld worden van het betrokken lastenboek.

Op vraag van raadslid Jeroen Helsen wordt het voorstel van beslissing waarbij de raad het college de opdracht geeft om het lastenboek voor de studie klaar te hebben voor de grote vakantie zodat het nog voor het verlof ter goedkeuring aan de raad kan voorgelegd worden, ter stemming gelegd.

De meerderheid ging niet akkoord met dit voorstel.