Laakdalse infoborden zijn probleemborden

Wij, N-VA Laakdal , reden de laatste tijd regelmatig een ronde door Laakdal en keer op keer stelden we vast dat er minstens twee infoborden niet werkten. Niels Vermeulen, N-VA-gemeenteraadslid, stelde een aantal maanden geleden op de gemeenteraad al een mondelinge vraag over het infobord van Klein-Vorst. Dit bord functioneert nu terug, maar momenteel is het infobord in Veerle al anderhalve maand stuk en het bord in Eindhout al een kleine maand.

Caroline Janssens, gemeenteraadslid voor N-VA,is het beu en bracht dit op de gemeenteraad van 28 januari 2014. Ze argumenteert dat de infoborden er zijn gekomen om Laakdalse verenigingen de kans te geven om goedkoop publiciteit te maken. Bovendien laat het ook de gemeentediensten toe om op een gemakkelijke manier informatie te verschaffen aan de Laakdalse burger.  Dit is nu dus duidelijk onmogelijk.

Ze stelde dan ook de vraag hoe dit komt? Blijkbaar zijn er meerdere problemen (problemen met verbindingen, discussies tussen leveranciers en operatoren, kortsluiting, …) Iedereen probeert de aansprakelijkheid van zich af te schuiven en ondertussen zijn we verzeild in een pingpongspel tussen verschillende diensten. Nochtans blijkt Laakdal niet de enige gemeente te zijn die problemen ervaart met deze borden, ook Heusden heeft dezelfde moeilijkheden.

Dit wijst op gebreken van de producten van deze leverancier, want het zijn terugkerende problemen. Maar toch zijn er hiervoor nog steeds GEEN juridische stappen ondernomen. Dit is voor N-VA onverstaanbaar. We hebben dan ook aangedrongen dat de borden in de toekomst sneller worden hersteld en we hopen dat er eindelijk gerechtelijke stappen worden ondernomen, zodat deze borden kunnen dienen waarvoor ze zijn bestemd. Dit verhaal wordt ongetwijfeld nog vervolgd!!!!