Jong CD&V wil meer ernst tijdens gemeenteraadszitting

Op 2 november 2011

Vorige zitting verlieten de CD&V/N-VA- en sp.a-meerderheid na enkele punten de raadszaal na een intern dispuut tussen twee CD&V-schepenen waarbij zowel sp.a als de oppositie olie op het vuur gooide met de gekende gevolgen.

"Deze meerderheid is bij het begin van de legislatuur tot een evenwichtig akkoord gekomen en kwam met een ambitieus beleidsplan voor de dag. Dit beleidsplan indachtig hopen we dat het laatste jaar van deze legislatuur aangevat wordt met de juiste doelen voor ogen. Dit beleidsplan tot een goed einde brengen, kan enkel als iedereen zijn karretje achter de trein hangt en niet tracht voor de trein te gaan liggen. De laatste maanden krijgen we als maar vaker de indruk dat er plezier beleefd wordt aan het kunnen laten ontsporen van deze trein. Zo'n gedrag verwacht men niet van een meerderheid. De huidige gang van zaken doet ons zorgen maken over de toekomst van de jongere generaties in Laakdal", aldus Stein Voet, voorzitter van Jong CD&V Laakdal.

(EJM)