Ook een belastingverhoging gehad? Het ergste moet wellicht nog komen.......

Als u eigenaar van een woning bent, zal u het al gemerkt hebben: het gemeentebestuur van Laakdal heeft de grondlasten recent met liefst een kwart verhoogd, zo’n 200 euro voor een gemiddeld gezin., elk jaar weer opnieuw vanaf nu… Deze bijkomende belasting dient vooral om putten uit het verleden te vullen en houdt geen rekening met noodzakelijke toekomstige investeringen. De kas van de gemeente blijft leeg en daar staat voor de inwoners niets extra tegenover.

De volgende jaren staat onze gemeente voor grote kosten, waardoor de schulden nog zullen oplopen. Volgens onze berekeningen is er bij ongewijzigd beleid een tekort van 18 miljoen euro voor de rest van de huidige bestuursperiode.

De kans dat u als belastingbetaler in de nabije toekomst nog eens in de buidel zal mogen tasten is dus erg groot. De oplossing zit volgens ons in een verantwoord beleid, de tering naar de nering zetten dus, vooral in de lopende uitgaven.

N-VA Laakdal blijft zich inzetten om u als burger niet verder de dupe te laten worden van dit wanbeleid door de meerderheid van CD&V en ProLaakdal (sp.a)