N-VA wil de Laakdaller steunen in crisistijden!

Op 26 april 2020, over deze onderwerpen: Bestuurszaken, Nieuws van de Gemeenteraad

Volgende dinsdag komt de Laakdalse gemeenteraad na een onderbreking van een maand terug samen en voor de allereerste keer gebeurt dit in een digitale bijeenkomst.
Omdat het dagelijks leven op vele vlakken stilvalt en het coronavirus de bovenhand neemt, brengt N-VA Laakdal onderstaande punten:

1. De gemeente verhuurt heel wat gebouwen aan verenigingen of aan concessionarissen. N-VA Laakdal vraagt aan het schepencollege om deze huur gedurende de coronacrisis op te schorten.

2. N-VA Laakdal vraagt aan de gemeente om een (herbruikbaar) mondmasker voor iedere burger te voorzien. Dit in combinatie met duidelijke instructies over het juiste gebruik hiervan.

3. N-VA Laakdal vraagt aan de gemeente om een Laakdalbon van 5 euro te voorzien voor elke burger om zo de Laakdalse economie een extra duwtje in de rug te geven.

4. In Groot-Vorst zijn er geen voedingswinkels. Het terug opstarten van de wekelijkse vrijdagmarkt is dan ook te rechtvaardigen en we vragen dan ook een heropstart hiervan in mei.

5. Ieder kind verdient dezelfde kansen. N-VA Laakdal vraagt aan de schepen van sociale zaken om de maatschappelijke assistenten proactief te laten kijken naar de meest kwetsbare gezinnen en dat de gezinnen die geen internet hebben een voucher van Telenet of Proximus ter beschikking gesteld krijgen voor gratis internet en zo volwaardig kunnen deelnemen aan het preteachen en de onderwijsboot niet missen.